ข่าวลิเวอร์พูล

‘คล็อปป์’ เผยเหตุที่ไม่คุมผีเพราะไม่เหมือนทีมฟุตบอล

เจอร์เก้น คล็อปป์ ผู้จัดการทีมลิเวอร์พูล เปิดเผยสาเหตุที่เขาเลือกย้ายมาคุมทีมหงส์เแดงเมื่อปี 2015 หลังจากอำลาทีมเสือเหลืองเมื่อต้นซัมเมอร์ปีนั้น เพราะว่า สโมสรแห่งนี้ใช่เลย ขณะที่เลือกปฏิเสธเพราะ แมนฯ ยูไนเต็ด เพราะดูเหมือนราวกับว่า ไม่ใช่ทีมฟุตบอล

คล็อปป์ กล่าวว่า “ผมรักประวัติศาสตร์ ผมเป็นพวกคลั่งฟุตบอลโรแมนติก ผมรู้ว่าผมอาจจะช่วยทีมได้ พวกเขาต้องการผมอย่างจริงจัง ผมรู้ดีว่าผมมีดีตรงไหน และเมื่อพวกเขาบอกผมถึงปัญหา ผมคิดว่า ‘โอเคผมเป็นคนที่ใช่ของสโมสรนี้’ ”

“เมื่อคุณมองภาพของผมเนี่ย คุณจะเห็นว่าผมมีลักษณะคล้ายผู้เล่นเลย จริงๆแล้วมันไม่เจ๋งเท่าไรหรอก แต่ว่านั่นแหละมันคือผม พวกเขาดึงผมมา ให้ผมเป็นตัวของตัวเอง พวกเขาไม่ได้ขอให้ผมทำอะไรอื่นๆ มากมาย ดังนั้นผมจึงโฟกัสเรื่องฟุตบอลได้เต็มที่ตั้งแต่วันแรก ‘นี่แหละคือสโมสรฟุตบอล’ ”

“ก่อนหน้านั้น ผมได้ไปคุยกับสโมสรอื่นๆ มาบ้างแล้ว (แมนฯ ยูไนเต็ด หนึ่งในนั้น) แต่พวกเขาเหมือนกับไม่ใช่สโมสรฟุตบอล มันเหมือนกับการตลาด หรือ ภาพลักษณ์อะไรสักอย่าง คุณต้องเซ็นตรงนี้ เซ็นตรงนั้นนะ ผมคิดทันทีในตอนนั้นเลยว่า ‘ว้าวว นี่ไม่ใช่งานที่ผมรักเลย’ “

Related posts

เจิมเรียบร้อย!!!อัลดริดจ์เชื่อลูอิสมีโอกาสก้าวขึ้นมาเป็นสตาร์ประจำทีม

ยังไงเอ่ย!! เบซิคตัส ทำภาพหลุดเปิดตัว ‘คาริอุส’ – คล็อปป์ ยังเงียบเรื่องนี้

ต้องดีกว่านี้! ‘JK’ แอบติง 3 แนวรุกหงส์พร้อมวิธีก้าวเป็นเวิลด์คลาสส์

12 comments

with coconut oil 25 November 2019 at 13:13

I blog quite often and I really appreciate your content.

The article has really peaked my interest. I am going to take a
note of your website and keep checking for new details about once a week.

I subscribed to your RSS feed too.

Reply
plenty of fish dating site 27 November 2019 at 04:39

Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this
post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about this.
I will forward this article to him. Fairly certain he
will have a good read. Thank you for sharing!

Reply
ps4 games 29 November 2019 at 12:33

Thank you a lot for sharing this with all folks you really know what you are talking approximately!
Bookmarked. Kindly additionally discuss with my website =).
We will have a hyperlink trade arrangement between us

Reply
ps4 games 29 November 2019 at 17:18

I’ve been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours.

It’s pretty worth enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made
good content as you did, the web will be much more useful than ever before.

Reply
ps4 games 30 November 2019 at 15:23

Hey! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 4!
Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
Keep up the great work!

Reply
quest bars cheap coupon twitter 4 December 2019 at 04:47

This is really interesting, You’re a very skilled blogger.
I’ve joined your rss feed and look forward
to seeking more of your great post. Also, I have shared your web site in my social networks!

Reply
quest bars cheap 4 December 2019 at 06:22

Amazing! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different subject but it has pretty
much the same layout and design. Great choice of colors!

Reply
ps4 games 5 December 2019 at 06:05

Great article, totally what I needed.

Reply
ps4 games 6 December 2019 at 17:44

This is very interesting, You are a very skilled
blogger. I have joined your feed and look forward
to seeking more of your magnificent post. Also, I’ve shared your
web site in my social networks!

Reply
ps4 games 7 December 2019 at 03:44

Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a
lot of spam comments? If so how do you stop it, any plugin or anything you can recommend?
I get so much lately it’s driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

Reply
quest bars cheap 7 December 2019 at 16:05

Hey! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 3gs!
Just wanted to say I love reading through your blog and look forward
to all your posts! Keep up the superb work!

Reply
ps4 games 11 December 2019 at 05:17

Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!
Very helpful information specifically the last part 🙂 I care
for such information much. I was seeking this particular
information for a long time. Thank you and best of luck.

Reply